על סוף הקיץ ועור הפנים

טיפוח העור צריך להתאים לעונות השנה ולשינויים שהם מביאים איתם. לפי הרפואות המסורתיות בין הקיץ האקטיבי לסתיו שמסמל את ההתחדשות וההכנות להתכנסות של החורף, מסתתרת לה עונה שרובינו לא מכירים: הקיץ המאוחר/ סוף הקיץ, עונה קצרה אך חשובה.
אני אוהבת לקרוא לתקופה הזו "לשוב הביתה" אחרי הקיץ האקטיבי מלא אנרגיה, שמש ובילויים אנחנו חוזרים הביתה,  לבית הספר, לשגרה, פנימה אל עצמנו. זו תקופה שמאפיינת שפע בטבע, הפירות בשלים ומוכנים לקטיף ואגירתם לקראת החורף. היא גם מסמלת את את קצירת הפירות של מעשינו ומאפשרת תכנון לשנה החדשה.

 לפי הרפואה הסינית, עונת הקיץ המאוחר מייצגת את אלמנט האדמה שהוא מסמל את המחזוריות בטבע, מצע לתהליכים ושינויים. לאדמה יש יכולת ספיגה, קבלה,  הכלה, הזנה, יציבות וביטחון שנובעת מהיכולת שלה לייצר שגרה והרמוניה. האדמה תורמת לבני האדם שקט, שלווה, תחושת בית, חיבור לקרקע וחמלה.  אדמה זה הצד הפרקטי של החיים, שגרה, משפחה, עבודה, מזון ומנוחה, היא מייצגת את הטחול והקיבה אחראית על תהליכי עיכול פיזיים ומנטליים השינוי מחומר לאנרגיה. 

בעונה הזו נתמוך במערכת העיכול שלנו, נשמור על האיזון בין יובש ללחות נעשיר את התזונה במזונות כגון גזר, דלועים, מלון, תירס ודגנים מלאים. נעדיף אוכל מבושל ונאט את הקצב. 

חשוב להתאים את שגרת הטיפוח בהתאם לעונות השנה, אחרי קיץ של חשיפה לשמש חום ולחות העור מקבל גוון עמום ומומלץ לאזן את העור עם ניקוי עדין אך עמוק, קרם הפילינג שלנו מושלם לעונה הוא מבצע קילוף עדין ומעשיר את העור בלחות.
חשוב מאוד להגביר את הלחות בעור, לחזק את המחסום העורי ולדאוג שבקרם יהיו לפידים שהם חומצות שומן שמסייעות לשמור את הלחות, קרם סברס וסרום היאלורונית הם שילוב מנצח להעשרת העור בלחות. 
כמובן שאסור לשכוח קרם הגנה בשעות החמות, השמש עוד פה וחשיפה ממושכת עלולה לפגוע בעור. 
אני מאמינה שכל אחת יכולה להרגיש בנוח עם העור שלה, לשפר ולאהוב אותו. אל תשכחי את עצמך, תאכלי אוכל אמיתי ובריא. אמצי לך אורח חיים בריא שיעשה אותך מאושרת. 
באהבה, נעה