מרקחתא מתארחת בלאשה

על עצמי: נעה זיו, בת 39 נשואה ואמא לשלושה, מתגוררת במושב אורה בהרי ירושלים. את מסע הלימוד שלי בריפוי הטבעי התחלתי ב 2006 בלימודי איורוודה (רפואה הודית מסורתית). לאחר חמש שנות לימוד עברתי סטאז' בבית חולים איורוודי בדרום הודו, התמחתי בתזונה סינית מסורתית ומקרוביוטיקה יפנית  ובצמחי מרפא מקומיים והמשכתי ללימודי קוסמטיקה במגוון שיטות וארומתרפיה. הקליניקה שלי לטיפול וריפוי הוקמה בשנת 2010. בשנת 2013 הקמתי את המותג מרקחתא לקוסמטיקה טבעית. 

איך נולד המותג: כשהבכור שלי נולד חיפשתי משחת החתלה  טבעית ואורגנית ולא מצאתי משחה שסיפקה אותי. חוכמות מסורתיות מחזירות אותי אל הפשטות, וכך רקחתי את המשחה הראשונה- משחת קלנדולה שהפכה לימים למוצר הראשון של מרקחתא.

פריצת הדרך: סביב הקורונה אתר האונליין שלי עשה פריצת דרך משמעותית. נשים ישבו בבית ורצו לשמור על עצמן ואני אבחנתי דרך וידאו ותמונות. השלב הבא הוא להיפתח לשווקים חדשים כמו ארצות הברית. אני עובדת על זה. 

הפילוספיה מאחורי המותג: מרקחתא באה להגדיר מחדש יופי נקי. אלה מוצרי קוסמטיקה שמכילים אפס רעלים, כמה שיותר מרכיבים אורגניים, ידידותיים לסביבה, שלא נוסו על בעלי חיים, מתובלים בתבלינים לשיפור המצב רוח, הנשענים על ידע נרחב ברפואות מסורתיות. העור הוא איבר נושם וסופג, ויש להזין אותו רק במה שנרצה לאכול. מינימליזם ואורך חיים ירוק ובריא הם חלק ממני ובאים לידי ביטוי גם במרקחות שלי. 

על המוצרים: כל האנשים המדהימים שמלווים את המותג מפתחים ומייצרים מרקחות אורגניות שמכילות צמחי מרפא מקומיים, שמנים ייחודיים, חומרים אקטיביים טבעיים ושמנים אתריים לפי מקום גידולם האופטימלי. המרקחות מתובלות בתערובות של ריחות טיפוליים (ארומתרפיה) מפירות, עלים ותבלינים ותורמות לשיפור מצב הרוח, השמחה, הרגעה, לניקוי וטיהור. עם זאת חשוב לנו לשמור על חווית שימוש מפנקת. 

האני מאמין שלי: טיפוח אמיתי מתחיל מבפנים- לתזונה, לשתייה ולאורח החיים שלנו יש השפעה ישירה על העור שלנו. תישנו טוב, תאמנו את הפנים בתרגילים שמתאימים להבעות הפנים שלכם, תקפידו על כמות מים מספקת, אוכל טרי, מבושל, טבעי ועונתי. וכמובן עשו טקס טיפוח בוקר וערב מגיל צעיר. 

עצת זהב: לא לוותר על מי פנים (טונר) בסיום ניקוי  הפנים, לשמור על מוצרי טיפוח טבעי בטמפרטורה של עד 25 מעלות וגם למדו את הדור הצעיר לטפח את העור. סגלו שגרת טיפוח בריאה, אתן שוות את זה./ אורית מרלין רוזנצוייג